Szukaj
28 kwietnia 2024 08:53

Ojcowski Park Narodowy – IV a i VII a

W ramach projektu grantowego pn. „Małopolska Tarcza Humanitarna. Fundusze Europejskie dla Ukrainy – Pakiet Edukacyjny” nasza szkoła uzyskała dofinansowanie na wycieczki promujące walory Małopolski i integrujące środowisko uczniów ukraińskich i polskich.

16 czerwca 2023 r. klasy IV a i VII a wybrały się na wycieczkę szkolną do Ojcowskiego Parku Narodowego. Wstaliśmy skoro świt, by już o 8.15 – po sprawdzeniu obecności i stanu autokaru – wyruszyć w podróż. Droga była pełna muzyki: i tej słuchanej z telefonów, i tej wyśpiewanej przez dziewczyny z siódmej.

Do Ojcowa dotarliśmy pełni sił i zapału. I bardzo dobrze, bo jak się okazało, mięliśmy przed sobą sześciokilometrowy spacer górski, z przerwą na zwiedzanie jaskini Łokietka. Czy wiedzieliście, że właśnie w tej jaskini działa się historia? Podoba Łokietek, aby uciec przed wrogiem, skrył się w jaskini nie naruszając pajęczyn tkwiących od lat w wejściu do pieczary. Spuszczono go i jego żołnierzy linami przez przesmyk nad jaskinią. Sprytne! W jaskini było dość chłodno, ale byliśmy przygotowani – ciepłe bluzy w ten słoneczny dzień okazały się rozsądną wskazówką.

Podczas wycieczki zwiedliśmy także muzeum, w którym zapoznaliśmy się fauną i florą regionu, a także historią i ukształtowaniem terenu doliny Prądnika, w której leży Ojcowski Park Narodowy. Obejrzeliśmy film 3D o ewolucji tego terenu od prehistorii po coroczną ewolucję związaną ze zmianami pór roku.

Po przepysznym obiedzie udaliśmy się do Zamku na Pieskowej Skale, po drodze mijając Kaplicę na Wodzie (kolejne sprytne rozwiązanie, dzięki któremu udało się wybudować miejsce kultu w czasach niesprzyjających wierze). Obejrzeliśmy dziedziniec, maszkarony i piękny widok z tarasu widokowego. Przeszliśmy obok Maczugi Herkulesa dotarliśmy na powrót do autokaru.

Droga powrotna, choć dłuższa niż wyjazd na wycieczkę, minęła spokojnie. Część z nas ucięła sobie komara, część przegadała całą drogę. Było wspaniale!