Język jest podstawowym narzędziem myślenia, komunikacji z ludźmi i zdobywania wiedzy. Brak umiejętności językowych
powoduje problemy w każdej dziedzinie życia – utrudnia zrozumienie informacji, porozumiewanie się, poszerzanie horyzontów
umysłowych, zamyka możliwość wykonywania wielu zawodów. Istotna poprawa kompetencji językowych jest możliwa dzięki
czytaniu. Dzięki podjętym działaniom uczniowie będą mogli rozwijać swoje zainteresowania, samodzielnie dokonywać wyborów
lektur, doskonalić technikę czytania. Będę starała się tak prowadzić zajęcia, by każde dziecko mogło w pełni wykazać swoją
inwencję twórczą, pomysłowość. Zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej stawiają książkę w centrum uwagi dziecka.
Częste czytanie dzieciom i przez dzieci na głos podnosi poziom wypowiedzi ustnych i pisemnych, pozwala na lepsze rozumienie
tekstów i poleceń, poprawia koncentrację i wydłuża skupienie uwagi, zwiększa skłonność do refleksji i krytycznego myślenia,
podnosi umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego, zwiększa ambicję i motywację do czytania, daje umiejętność
rozwiązywania własnych problemów emocjonalnych poprzez analizę problemów bohaterów literackich, poprawia wzajemne
relacje między uczniami, przyczynia się do powstawania bliskich relacji i więzi emocjonalnych między czytającymi
a słuchającymi, daje większą otwartość na nowe sytuacje i osoby, powoduje wzrost czytelnictwa, wyrobienie nawyku
i gustu czytelniczego oraz podnosi rangę książki. Pragnę stworzyć atmosferę nieskrępowanego odbioru literatury,
która jest bardzo istotna dla zachęcenia dzieci do utrzymywania trwałych kontaktów z książką.