Witam Was.
1. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza Doroty Kozłowskiej – Staszewskiej pt. „ Co w trawie piszczy?”
Co w trawie piszczy?
Pewna Mrówka – zuch nie lada – raz wybrała się z wizytą
Do Biedronki, która była jej znajomą znakomitą.
Razem chciały zwiedzić łąkę, gdzie podobno świat ciekawy,
Gdzie niesamowite rzeczy dzieją się w gęstwinie trawy.
Wyruszyły więc o świcie, kiedy rosa trawę kryła,
Naraz Mrówka w małym dołku jakieś gniazdo zobaczyła.
– To pisklęta pliszki żółtej – opowiada jej Biedronka,
– Mama z tatą polecieli pewnie dla nich po jedzonko.
– Popatrz tutaj, przyjaciółko -w słońcu błyszczy pajęczyna.
Pająk krzyżak już od rana polowanie swe zaczyna.
Tam, pod kępką koniczyny, stoi pani Chrabąszczowa.
Właśnie nową porcję jajek w miękkiej glebie łąki chowa.
– Słyszysz, jaki szum nad głową? Oto pszczoły nadleciały.
Będą nektar zbierać z kwiatów – zrobią z niego miód wspaniały.
A na liściach już żeruje smok zielony – gąsienica.
Kiedy zmieni się w motyla – barwą skrzydeł swych zachwyca.
– Chodźmy szybciej, tu musimy minąć łukiem kretowisko.
Za nim skowronkowe gniazdo będzie w trawie skryte nisko.
Ojej! Pełznie tu zaskroniec – uważajcie żaby, myszy!
Zapoluje na śniadanie, jeśli którąś z was usłyszy.
Uciekają żaby susem, myszy kryją się do norki,
Brzęczą w trawie muchy, osy oraz inne drobne stworki.
Ruch na łące przez dzień cały, pędzą żuki, mkną motyle,
Konik polny daje koncert – cisza nie trwa ani chwilę.
Tu się mieni oleica, tam złotawa zmróżka błyszczy.
– Teraz wiem już, Biedroneczko, co w łąkowej trawie piszczy.
Wiele tu ciekawych zwierząt, pachną kolorowe kwiaty.
Pójdę, powiem wszystkim dzieciom, jak świat łąki jest bogaty.
- Wymieńcie nazwy zwierząt występujących w wierszu.
- Czy są zwierzątka których nie znasz?
2. Wykonajcie w ćwiczeniach str.60 i str.61.
3. Zadanie dodatkowe: w ćwiczeniach do kaligrafii na str. 31 napiszcie następne dwie literki L i I . Kto ma pióro pisze piórem, kto nie ma –pisze ołówkiem.
2. Narysuj lub namaluj dowolne zwierzątko żyjące na łące .
Pozdrawiam .
Wychowawczyni.