10 maja 2021 04:19

Techniki relaksacyjne

W tym trudnym czasie którym znaleźliśmy się postanowiłam dla Państwa i waszych pociech przygotować kilka technik relaksacyjnych. Stres jest reakcją adaptacyjną, której celem jest wywołanie zachowań mających na celu przywrócenie uwagi. Niestety w sytuacji której znaleźliśmy  się, nie zawsze jest to możliwe. Przez skutki naszego stresu cierpi nasze otoczenie i dlatego zapraszam do zapoznania się z różnymi technikami antystresowymi.

1) TRENING ODDECHOWY (instrukcja nr 1)

Ćwiczenia oddechowe są jedną z podstawowych technik relaksacyjnych. Koncentracja na oddechu, pogłębione i świadome oddychanie stanowi pierwszy krok w treningu mindfulness zarówno dla osób dorosłych jak i dzieci.

2) MASAŻ RELAKSACYJNY (instrukcja nr 2)

Ciało i umysł są jednością. W związku z tym wszelkie napięcia emocjonalne i stres kumulują się w naszych mięśniach, wywołując ich napięcie, a czasem nawet bolesność. Zjawisko to dotyczy także małych dzieci. Z tego powodu w ramach relaksacji u dzieci stosuje się masaże,które rozluźniają miejsce, a jednocześnie powodują zmniejszenie napięcia emocjonalnego.

3) Wizualizacja (instrukcja nr 3 i instrukcja 4)

Wizualizacja polega na zaangażowaniu wyobraźni w procesu relaksacji. Pogłębia odprężenie psychiczne poprzez wyobrażenie odpoczynku, przywołanie miłych wspomnień lub wrażeń. Może być także „podróżą w wyobraźni”.

4) Mindfulness (instrukcja nr 5)

Często trudnością przy zapisaniu jest gonitwa myśli. Nasze ciało potrzebuje odpoczynku, jednak umysł nie potrafi się zatrzymać. Mnóstwo wrażeń z całego dnia powoduje, że trudniej jest wyciszyć się i zapaść w sen. Jednym ze sposobów poradzenia sobie z myślami jest uważność, czyli mindfulness.  W praktyce uważność staramy się koncentrować myśli na tym, co jest tu i teraz lub kierować je świadomie w określonym kierunku.

Z wyrazami szacunku
Psycholog
Joanna Klepacz

 

Skip to content